tisdag 10 juli 2012

Morotskakan






 Morotskaka är en av mina favoriter, kommer kanske aldrig riktigt vänja mig vid tanken att det faktiskt är morötter i kakan för de är jag igentligen inte så förtjust i, men i denna kaka, MUMS va gott. + en ljuvligt god glasyr på, ingredienserna till glasyren  ser ni ovan + 4 dl florsocker.

Som vanligt är jag leila trogen och vill utforska fler av hennes recept, testa själva och se om ni tycker denna kaka är lika god som jag tycker.

Receptet hittar ni här: Leilas morotskaka



Här kommer en äldre bild på morotskakan, batteriet dog sen försvann minnet någonstans i molnen. Den här gången var det min tur att ha med mig fredagsfikat till jobbet därav den interna texten på kakan.


Hoppas ni har en fin dag


KÄRLEK

1 kommentar:

  1. Rickard har pratat om denna morotskaka ett antal gånger!:)

    Ja, Leila är sååå bra!

    Kram Johanna

    SvaraRadera