onsdag 6 juni 2012

Trötta men ljuvligt goda macarons





Idag hände det..... jag gav mig på att göra macarons som ska få bo i min nya kakburk :)
De blev inte de finaste macarons i världen... De ser faktiskt ganska trötta ut, men jag håller fanan högt upp och lägger ut bilder på mina fina bakverk ändå, man kan inte lyckas alla gånger :) men jag kan flika in med att det smakade ljuvligt och jag kommer göra om dem inom kort.... Men en macarons plåt i silikon ska inhandlas för att de ska få en fin rund form och samma storlek och för att de ska lossna enklare, de fastnade lite på bakplåtspappret och va lite svåra att lossa även fast de fick dyka in i frysen några minuter för att jag enklare skulle få loss dem.

Jag bakade hasselnöt och choklad macarons, det är inspiration ifrån Leila bakar, henne kan man alltid lita på.
receptet kommer här: Macarons  

Sen bakade jag mandelmacaron med hallon och choklad smörkräm
kika in här: hallonmacaron



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar